Recente data van Google hebben bevestigd wat we al ruime tijd vermoedden: in het begin van de pandemie in maart was er een gigantische terugval qua reisgerelateerde zoektermen, maar nu willen consumenten absoluut weer gaan reizen, zij het op een veilige manier.
De bronnen hiervoor zijn Google Trends en Search Data U.S., maar de parallellen met de Europese markt zijn evident, cfr. Duitsland, Nederland, Verenigd Koninkrijk, België, Frankrijk, Tsjechië,…
De afgelopen zomervakantie in Tirol was voor onze operator een enorm succes, met verhuurinkomsten voor de eigenaars van de appartementen die tot 20% boven de verwachtingen lagen en ook voor september ziet het er heel positief uit.
Voor Duitse reizigers in het bijzonder voelt het enorm veilig en comfortabel aan om met de wagen de Oostenrijkse grens over te trekken. Ze kunnen eender wanneer vertrekken, beschikken graag over een keuken om zelf te kunnen koken en ze weten dat er in Tirol slechts 395 besmettingen zijn en 108 doden zijn gevallen door het virus.
In Tirol is het één en al natuur wat de klok slaat en er zijn erg weinig mensen: hier wonen amper 59 mensen per vierkante kilometer, vergeleken met 232 in Duitsland, 521 in Nederland, 424 in Engeland, 376 in België en 135 in Tsjechië.
Een samenvatting van de Google Trends en Search Data bevindingen:
- Zoekopdrachten voor ski-appartementen gestegen met 40%
- Toeristen willen meer outdoor bestemmingen en meer controle
- Wandelen in natuur(parken) staat bovenaan de zoekopdrachten
- Zoekopdrachten in de categorie ‘winterbestemmingen’ zijn dit jaar met 30% gestegen en ‘ski lodges en resorts’ zijn de laatste maand eveneens met 30% gestegen
- ‘Natuur dichtbij’ is één van de populairste zoekopdrachten van 2020
https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/trending-data-shorts/travel-in-2020-trends